Cykl bezpłatnych webinarów
Konkretnie o promocji i fundraisingu w NGO
„Konkretnie o promocji i fundraisingu w NGO” to bezpłatne webinaria Fundacji Promo&Fund poświęcone kluczowym wyzwaniom, z którymi mierzą się praktycy NGO, zajmujący się pozyskiwaniem funduszy i promocją w swoich organizacjach.
Webinary 2023
Pierwszy cykl webinarów odbył się jesienią 2023 roku. W webinarach udział wzięły Joanna Gogolińska oraz Natasza Nikiel z Fundacji Promo&Fund oraz Izabela Jezierska – Świergiel z Fundacji ITAKA.
Rozmawiałyśmy o tym, jak budować trwałe partnerstwa z biznesem, dlaczego social media to nie wszystko oraz jak mówić o działaniach organizacji tak, aby budować wokół niej wspierającą społeczność.
Tematyka webinarów
O czym rozmawiałyśmy?
Dla 67% organizacji pozarządowych największym wyzwaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa finansowego dla organizacji i jej działań*. Jednym ze sposobów wyjścia z myślenia “ od grantu do grantu” jest szukanie i tworzenie partnerstw z biznesem, samorządami i nauką.
Jak identyfikować, kto może być sojusznikiem naszej idei? Jak rozwijać projekt we współpracy z firmami? Jakie wsparcie może zaoferować nam partner i co może wnieść do naszych działań?
Jak tworzyć wieloletnie partnerstwa?
O czym rozmawiałyśmy?
Większość organizacji pozarządowych promuje swoje działania
w social mediach. Nie mamy jednak wpływu na to według jakich algorytmów one działają.
Własne media to promocja na własnych zasadach.
Strony www, blogi, podcasty, newslettery pozwalają nam na pełną kontrolę przekazu, dlatego tak istotne jest budowanie wokół nich własnej społeczności.
Jak robić to skutecznie i wykorzystać własne media do działań fundraisingowych?
O czym rozmawiałyśmy?
Nie jest ważne, jak o nas mówią, ważne, że mówią?
Nie do końca się z tym zgadzamy!
Nieprecyzyjny lub błędny przekaz może bardzo zaszkodzić, zarówno organizacjom, jak i ich beneficjentom.
Jak promować tematykę społeczną wśród twórców oraz jak współpracować z producentami filmów i z autorami książek?
Jak zachęcać beneficjentów naszych działań do wspierania organizacji i jak jak włączyć ambasadorów organizacji
w działania promocyjne i fundraisingowe?
O czym rozmawiałyśmy?
Czy organizacji pozarządowej wypada się promować?
Czy wszystkie środki od sponsorów organizacja przekazuje beneficjentom?
Czy w organizacjach pozarządowych pracują ludzie, którzy nie odnaleźli się w biznesie?
Czy bezpłatna pomoc to bezpłatna praca osób, które ją świadczą? Czy organizacja powinna być zarządzana jak firma?
Dlaczego za porady Waszych ekspertów trzeba (tyle) płacić?
To przykłady pytań, które – pracując organizacjach pozarządowych – słyszałyśmy wielokrotnie. Na te i inne pytania odpowiedziałyśmy w trakcie webinarium.